La Fundació Mainel dedicarà el seu congrés anual sobre drets humans a la lluita contra la discriminació

El congrés se celebrarà de manera presencial els dies 4 i 5 de febrer en l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de València i es retransmetrà on-line en directe.

Imagen del IV congreso de Derechos Humanos Mainel

La quarta edició del Congrés Internacional sobre Drets Humans de la Fundació Mainel reunirà a València a més d’una dotzena de veus expertes per a abordar les diferents formes de discriminació que, malgrat la multitud de lleis i instruments que les condemnen, continuen vigents hui dia.

La trobada serà ocasió per a debatre sobre l’efectiva implementació dels marcs jurídicos existents, i també per a augmentar la conscienciació sobre la discriminació racial o ètnica, de gènere o la discriminació a causa de la discapacitat.

El programa del congrés s’ha ampliat per a incloure una taula en la qual s’identificaran les formes de discriminació que s’han manifestat a causa de la pandèmia per COVID-19, i trobar maneres per a evitar que es perpetuen.

Inscripció

De moment, està previst que l’esdeveniment es realitze de manera presencial els dies 4 i 5 de febrer de 2021 en l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de València (ICAV), encara que per a suplir les restriccions d’aforament també es retransmetrà en directe a través d’internet. Tant l’assistència presencial com la virtual requereixen realitzar la inscripció anticipada a través del web https://derechoshumanos.mainel.org.

El congrés es realitza amb el suport financer de la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament de València, i compta amb la col·laboració de l’ICAV, el Departament de Filosofia del Dret i l’Institut de Drets Humans de la Universitat de València, així com de l’agrupació Comunicadors per Europa.

La Fundació Mainel treballa des de fa trenta anys en el foment d’una cultura i una solidaritat transformadores. En 2017 va començar a organitzar aquesta sèrie de congressos anuals sobre drets humans amb una temàtica diferent en cada edició, per a contribuir a la generació d’una “cultura de drets” que involucre no sols a les institucions públiques, sinó a tots els agents socials.

Descàrrega el programa del Congrés.

Desplaça cap amunt