Humans Fest dedica la seua 16a edició als conflictes armats i la cultura de pau, però admet qualsevol treball sobre drets humans en la secció oficial

El Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València, organitzat per la Fundació per la Justícia, se celebrarà del 29 de maig al 7 de juny.

Com a novetat, es celebrarà un cicle sobre la temàtica d’enguany, mentre que les pel·lícules a competició podran abordar qualsevol qüestió des d’una mirada interseccional i de drets.

El termini d’inscripció per a les seccions oficials romandrà obert fins al 20 de març.

Els conflictes armats i la cultura de pau protagonitzaran la XVI edició de Humans Fest, el Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València que organitza la Fundació per la Justícia.
Tanmateix, com a novetat d’aquest any, aquesta temàtica només vertebrarà un cicle de cinema, ja que la secció oficial passa a admetre qualsevol treball sobre drets humans.

“Hem pensat que, d’aquesta manera, podem oferir un cinema molt més divers en cada edició i, per tant, apel·lar a públics diferents perquè es mobilitzen i es vinculen amb el festival. A més, obrir la temàtica de la nostra secció oficial ens facilita seleccionar pel·lícules produïdes en l’últim any, garantint la qualitat i el factor d’actualitat que ens agrada oferir a Humans Fest”, explica la seua directora Pilar Almenar.

Humans Fest ha anunciat, així mateix, que celebrarà la seua XVI edició del dijous 29 de maig al dissabte 7 de juny de l’any que ve; deu dies durant els quals no només es projectarà una selecció de treballs cinematogràfics i documentals en diferents espais de la ciutat, sinó també es realitzaran altres activitats complementàries, com fòrums de drets humans, tallers o exposicions.

SECCIÓ OFICIAL OBERTA FINS MARÇ DE 2025

Humans Fest torna a distingir quatre categories en la seua XVI edició: Humans Fic, per als millors llargmetratges i curtmetratges internacionals de ficció; Humans Doc, per als millors llargmetratges i curtmetratges documentals; Curt i Barrejat, per a curtmetratges valencians que aborden els drets humans en gènere documental o de ficció; i Construint la pau en un minut, per a micrometratges realitzats per estudiants.

Totes elles compten amb premis econòmics. En aquesta edició, la temàtica dels treballs queda oberta a qualsevol qüestió des d’una mirada interseccional i de drets; excepte en el cas de Construint la pau en un minut, on les propostes presentades han d’abordar necessàriament la temàtica de conflictes armats i cultura de pau.

El festival ja ha publicat les bases d’inscripció per participar en aquestes seccions oficials, les quals es poden consultar a la web www.humansfest.com i a la plataforma especialitzada Festhome. En aquesta ocasió, el termini romandrà obert fins al dijous 20 de març de 2025, excepte per a Construint la pau en un minut, la data límit de la qual s’amplia fins al dimecres 30 d’abril.

A més, com en edicions anteriors, es concediran altres dos reconeixements sense remuneració econòmica. Un serà el premi honorífic a una persona destacada per la seua trajectòria en la defensa dels drets humans des del món audiovisual. I l’altre, el Premi EDAV, que atorga l’Associació d’Escriptors de l’Audiovisual Valencià al millor guió de curtmetratge valencià.

Humans Fest forma part de la xarxa internacional Human Rights Film Network junt amb altres 52 festivals de cinema i drets humans de tot el planeta. La seua XV edició, l’última que s’ha celebrat, ha sigut gràcies a la col·laboració de la Vicepresidència i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge de la Generalitat Valenciana; l’Institut Valencià de Cultura; l’Ajuntament de València; l’Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals (ICAA); la Diputació de València; Caixa Popular i Teika. Per la seua part, la radiotelevisió autonòmica valenciana, À Punt, és el mitjà oficial del festival.

Inscripció

,

Desplaça cap amunt