Terratrémol al Marroc: suport immediat i a llarg termini

L’ajuda immediata és crucial per a salvar vides

Nostres ONG, en col·laboració amb les seues sòcies locals, ja estan atenent les necessitats més urgents de la població

El suport internacional serà fonamental per a la recuperació de la zona a llarg termini

El 8 de setembre, un terratrémol de magnitud 6,8 va colpejar al Marroc; va ser el més greu de la seua història. El nombre de persones mortes ascendeix ja a més de 2.000; milers han resultat ferides i moltes continuen sota els enderrocs. Es preveu que les xifres augmenten considerablement en els pròxims dies.

L’impacte ha sigut enorme en una zona en la qual els nivells de pobresa són molt elevats, amb infraestructures i edificis molt precaris. En els primers moments, la població local ha garantit el rescat de persones atrapades pels enderrocs i les primeres atencions. Dies després del terratrémol, el suport internacional és molt necessari per a continuar amb el rescat, oferir l’ajuda mèdica i alimentària immediata. És essencial restablir les rutes de comunicació per a oferir els subministraments.

Consulta nostres ONG en la zona

Suport internacional a llarg termini

És urgent garantir un suport internacional que responga a les necessitats actuals i acompanye també la recuperació posterior de la mà de les organitzacions de la societat civil de la zona. El president de l’Assemblea General de l’ONU, Dennis Francis, ha fet una crida a la comunitat internacional “perquè s’unisca en suport al Marroc en aquests moments de dolor”. En Govern espanyol ja s’ha activat; confiem que aquest compromís es consolide més enllà de l’atenció requerida en aquest moment.

,

Desplaça cap amunt