PSPV, PP, Ciudadanos, Compromís i Unides Podem-Esquerra Unida PV renoven l’acord per a impulsar les polítiques públiques de cooperació internacional

Amb el pacte, impulsat per la Coordinadora Valenciana de ONGD, els partits es comprometen a continuar avançant en l’objectiu de dedicar el 0,7% dels pressupostos autonòmics per a cooperació internacional en 2030, com marquen les lleis valencianes i estatals

L’Acord reconeix que és un “imperatiu ètic, social, polític i econòmic” impulsar la cooperació per a erradicar la pobresa extrema que ha crescut en els dos últims anys, i en la qual viuen més de 700 milions de persones.

PSPV, PP, Ciudadanos, Compromís i Unides Podem-Esquerra Unida PV han renovat hui a València el pacte pioner aconseguit fa quatre anys per què es comprometen en la següent legislatura a continuar impulsant la política autonòmica de cooperació internacional i avançar en el creixement dels seus pressupostos. Ho han fet en un context d’augment de la pobresa extrema a nivell global: després de tres dècades de reducció, des de fa dos anys els nivells de pobresa creixen a conseqüència de les successives crisis globals.

.

Per part dels partits polítics, han participat en l’acte de signatura -celebrat en el Col·legi Major Rector Peset de València- Rebeca Torró (PSPV), Elena Bastidas (PP), Fernando Mulas (Ciutadans), Joan Baldoví (Compromís) i Rosa Pérez (Unides Podem-Esquerra Unida PV).

El pacte reconeix que l’acció “enèrgica i responsable” per a erradicar la pobresa és un “imperatiu ètic, social, polític i econòmic”, i recorda que més de 700 milions de persones es veuen obligades a malviure amb menys de dos euros al dia, segons les dades del Banc Mundial. Per a contribuir a pal·liar aquesta situació, els partits s’han compromés a augmentar la partida destinada a cooperació del 0,25% actual al 0,4 en 2027, al final de la pròxima legislatura.

“Hem avançat molt en aquests últims quatre anys. Hem passat de 32,7 milions d’euros en 2019 (0,14% del total del pressupost) a quasi 72 milions en 2023, la qual cosa ha permés posar en marxa centenars de projectes perquè milers de persones puguen reprendre les regnes de la seua vida amb dignitat i drets, i prendre consciència dels grans problemes globals als quals ens enfrontem. És la senda correcta, i valorem molt positivament que els partits seguisquen compromesos amb ella”, ha explicat Cristina Ramón, presidenta de la Coordinadora Valenciana de ONGD, que ha signat el pacte en nom de les 101 ONGD que formen la plataforma.

.

Reunions bilaterals

En les setmanes prèvies a l’acte, la Coordinadora Valenciana de ONGD s’ha reunit amb els partits polítics en trobades bilaterals per a demanar-los que incloguen les seues propostes en els respectius programes electorals. Entre elles, destaquen la necessitat de millorar la gestió de la Cooperació Valenciana, per al que han demanat als partits que enfortisquen la Direcció General de Cooperació Internacional amb competències polítiques, recursos econòmics i personal tècnic suficient, format i estable.

“També és imprescindible impulsar una gestió de les polítiques de cooperació simplificada, actualitzada i adequada a la realitat, que reduïsca l’excessiva burocratització. Els partits poden comptar amb les ONGD per a dissenyar mecanismes de gestió flexibles que es puguen adaptar als contextos molt complexos de crisis humanitàries i sociopolítiques als quals ens enfrontem en el nostre treball diari”, ha explicat la presidenta de la Coordinadora.

Les ONGD valencianes demanen, a més, que es promoguen els drets laborals del personal contractat en el sector de cooperació perquè puguen tindre salaris i condicions dignes, i superar així la precarietat laboral del sector.

Ací pots descarregar l’acord signat

, ,