Les persones joves proposen des de la campanya Pobresa Zero “reiniciar” el sistema per a acabar amb les desigualtats globals

Enguany s’han organitzat mobilitzacions des del 14 fins al 17 d’octubre a Alacant, Elx, Castelló i València amb motiu del Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa

La plataforma Pobresa Zero, que aglutina a més de 180 ONGDs, entitats socials, sindicats i universitats, ha organitzat un procés participatiu amb un grup de joves perquè se sumen a la campanya i traslladar als representants polítics les seues reivindicacions davant la crisi global. Així, la campanya d’enguany es desenvolupa baix el lema “#ResetAlSistema: contra la desigualtat i la pobresa, accions ja! Volem que ens escolten!”.

Amb tot, l’objectiu de 2022 no és només denunciar l’estat global de la pobresa, que ha anat en augment des de la pandèmia, sinó també oferir solucions per a “reiniciar” l’ordre socioeconòmic vigent i reconstruir el món des de la justícia social i la sostenibilitat. De fet, aquestes propostes seran presentades el divendres 14 d’octubre a tots els grups polítics en Les Corts perquè formalitzen el seu compromís en la lluita contra les desigualtats.

Responsabilitat col·lectiva davant un col·lapse global

Així mateix, des de la plataforma Pobresa Zero s’ha redactat un manifest en el qual s’exigeix a les corresponents autoritats de caràcter autonòmic, estatal i internacional que assumisquen la seua responsabilitat davant els problemes globals i que implementen solucions efectives “urgentment enfront de l’amenaça de col·lapse del sistema”.

Entre aquestes destaquen, per exemple, l’eradicació dels paradisos fiscals, les sancions per l’incompliment dels Drets Humans a les fronteres o l’augment del pressupost destinat a cooperació. El text complet es pot consultar en la web oficial www.pobresazero.org, on també pot adherir-se qualsevol persona o entitat.

“Enguany hem generat un espai específic d’escolta i de participació amb les persones joves, però volem involucrar a tota la ciutadania com sempre. Des de Pobresa Zero creiem que la pressió social és fonamental perquè la classe política actue. A més, hem de ser conscients que davant problemes amb repercussions globals, com les que estem sofrint, necessitem demandar solucions globals. Tenim més poder del què pensem com a ciutadanes i ciutadans i hem d’exercir-ho. Tot això, en un moment en el qual, encara que hi haja més consciència que mai sobre la globalitat dels problemes, també estan augmentant més que mai els discursos de l’odi i de la por, i això hem de parar-ho”, afirma Maite Puertes, portaveu de la plataforma.

Activisme en línia per a aconseguir un #resetalsistema

La campanya Pobresa Zero també té forta implementació en xarxes socials, on està cridant a l’activisme mitjançant l’etiqueta #ResetAlSistema. En concret, la plataforma està compartint amb aquesta etiqueta vídeos de joves que, des de diferents parts del món, expliquen les seues solucions als problemes globals. De la mateixa manera, convida que la ciutadania s’unisca i use #ResetAlSistema per a aportar idees i exigir mesures polítiques contra la pobresa.

La comunitat valenciana es mobilitza

Com cada any, la plataforma Pobresa Zero ha convocat diferents mobilitzacions per tota la Comunitat Valenciana. La primera d’elles serà una concentració el divendres 14 d’octubre a Alacant, a les 18 hores, a la Plaça dels Estels. Per part seua, faran el mateix el dissabte 15 d’octubre a Elx, a les 17 hores a la Plaça de Baix, i a València, a les 18 hores a la Plaça de l’Ajuntament.

Per part seua, a Castelló es faran diverses activitats en diferents punts de la ciutat el mateix dilluns 17 d’octubre, coincidint amb el Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa. Al matí hi haurà un teatre fòrum en la Plaça de la Panderola del Grau (a les 11 hores), l’Àgora de la Universitat Jaume I (a les 12 hores) i el CEIP Mestre Carlos Selma (a les 13 hores). A la vesprada, a les 17.30 hores, se celebrarà el joc “Reinicia el món” a la Plaça de Santa Clara.

Tota la informació sobre la campanya està disponible en www.pobresazero.org

, , ,