“La retallada en el pressupost de cooperació i migracions és una vergonya per a Alacant, i ens situa a la cua d’Espanya”

La Coordinadora Valenciana d’ONGD critica amb duresa que Partit Popular i Ciutadans hagen incomplit el compromís que van signar en plena campanya electoral.

“Necessitem representants polítics sincers, responsables, amb principis, solidaris. No podem entendre que per a demanar el nostre vot facen promeses que no compleixen, i que ho facen a més retallant la ridícula quantitat dedicada a cooperació internacional en un pressupost de 313 milions d’euros, els més expansius de la història, segons el propi Bipartit. Aquesta retallada és una vergonya per a Alacant, i ens situa a la cua d’Espanya en solidaritat”.

Amb aquestes paraules, la Coordinadora Valenciana d’ONGD -que agrupa 101 entitats en tota la Comunitat- ha criticat les retallades en els pressupostos destinats a cooperació, migracions i altres polítiques socials com a igualtat i LGTBI aprovats inicialment pel Ple de l’Ajuntament d’Alacant aquest dimecres.

811 milions de persones

“Rebem una pluja de milions de la solidaritat europea per a superar la crisi global per la COVID, però no som capaces de mostrar la mateixa solidaritat amb els països empobrits que a penes tenen recursos per a eixir d’ella. La fam ha augmentat per primera vegada en deu anys, i hui mateix 811 milions de persones no saben si podran emportar-se algun aliment a la boca”, afig la Coordinadora.

Des de la Coordinadora Valenciana d’ONGD -igual que es va fer amb la resolució aprovada en el Consell Municipal de Cooperació fa dues setmanes, exigim el compliment de l’acord signat per la cooperació internacional per tots els partits polítics amb representació en les eleccions de 2019, en el qual el Partit Popular i Ciutadans es van comprometre a un augment del pressupost municipal destinat a cooperació internacional per a situar-lo en, almenys, el 0,2% del total.

Polititzar la solidaritat

“La ciutadania estem farta que ens prenguen el pèl, i que s’intente polititzar tot. Enfront dels qui volen fer “guerres culturals” amb les polítiques socials com a arma llancívola, enfront dels quals només busquen retallar drets que ha costat molt aconseguir, castigar els més exclosos i sembrar l’odi, nosaltres continuarem defensant la dignitat humana, la justícia, la decència i els drets humans. Esperem que els nostres representants polítics estiguen a l’altura. La nostra petició és molt concreta: complisquen el que prometen”, conclou la Coordinadora.

Consulta ací el “Acord per a una política pública municipal de Cooperació Internacional en el municipi d’Alacant” signat pels partits polítics en 2019.

, ,