Ens adherim a l’exigència de #JusticiaParaHelenaMaleno

Exigim al president del Govern que protegisca la defensora de drets humans, que va denunciar fa una setmana la seua deportació i expulsió del Marroc quan tornava d’un breu viatge de treball a Espanya.

La campanya està oberta a adhesions d’altres organitzacions i de la ciutadania. Pots unir-te en la web de Caminando Fronteras, el col·lectiu fundat per Helena Maleno.

Helena Maleno

Helena Maleno és defensora de drets humans i fundadora del Col·lectiu Caminando Fronteras. És experta en migració i tràfic d’éssers humans, centrada en drets de dones i infància. Per aquesta labor, ha patit durant anys amenaces, violència i ha sigut criminalitzada per les autoritats al Marroc i a Espanya, tot i que els tribunals de tots dos països han reiterat la legalitat de la seua activitat. També ha rebut més de vint premis de drets humans nacionals i Internacionals.

El que demanem

Per a protegir a ella, a la seua família i el seu treball, i enfront de la persecució que ha culminat amb la seua expulsió violenta del Marroc, vam perdre al president Pedro Sánchez:

• El reconeixement públic del treball d’Helena Maleno com a defensora de drets humans i l’impacte positiu de la seua labor per a la democràcia i l’Estat de dret.
  • El cessament de la criminalització, depurant responsabilitats en les institucions pertinents per a la no repetició d’accions persecutòries contra la seua persona.
  • La protecció d’Helena Maleno i de la seua família, permetent l’exercici de la seua legítima labor de defensa de drets humans.
  • La reparació dels innombrables danys instigats contra la defensora i la seua família.

Pots adherir-te a la petició com a entitat o com ciutadania en la web de Caminando Fronteras.

Entitats que promouen la petició:

FIDH (Federació Internacional de Drets Humans) i OMCT (Organització Mundial Contra la Tortura) en el marc de l’Observatori per a la Protecció de Defensors de Drets Humans, International Service for Human Rights, Urgent Action Fund for Women’s Human Rights, Women’s Link Worldwide, Front Line Defenders, Oxfam Intermón, Coordinadora Estatal d’ ONGD, Xarxa Migrants amb Drets, CEAR, Associació Pro Drets Humans d’Espanya, Federació d’Associacions de Defensa i Promoció dels Drets Humans, Iniciativa Mesoamericana de Drets Humans, Servei Jesuïta al Migrant, Aliança per la Solidaritat, ALUNA – Acompanyament psicosocial.

,