Ja està en marxa Pobresa Zero 2022. Participa!

Enguany s’han organitzat mobilitzacions des del 14 fins al 17 d’octubre a Alacant, Elx, Castelló i València amb motiu del Dia Internacional per a l’Erradicació de la Pobresa.

El divendres 14 d’octubre -amb la participació de totes les persones i entitats que vulguen sumar-se- presentarem en Les Corts a tots els grups polítics mesures concretes per a revertir l’avanç de la pobresa i la desigualtat. Pots participar en l’acte inscrivint-te ací fins al 9 d’octubre.

Existeixen solucions concretes per als problemes globals que ens afecten a totes i tots, per a un sistema que genera crisis successives, pobresa i desigualtat entre persones i entre països. La ciutadania i els moviments socials tenim propostes i solucions concretes per a atallar aquesta situació, i la campanya Pobresa Zero vol fer-les visibles i pressionar a partits polítics i Administracions públiques perquè les posen en marxa davant l’amenaça de col·lapse del sistema. Per això, en aquest any les activitats de la campanya giraran al voltant del lema

#ResetAlSistema
Davant la desigualtat i la pobresa, accions ja!
Volem que ens escolten!

Manifest

En l’elaboració de les solucions que proposem enguany han participat joves de la Comunitat Valenciana actius des de diferents àmbits associatius, com l’universitari, educació en el temps lliure, lluita contra el canvi climàtic i defensa dels drets laborals. Aqueixes demandes, unides a les de les ONGD, entitats socials i sindicats que formen part de la campanya, s’han condensat en un manifest al qual us podeu adherir en aquest enllaç qualsevol persona o entitat que *compartais les propostes.

Acte en Les Corts

Tot això es presentarà a tots els grups polítics en un acte en Les Corts divendres que ve 14 d’octubre a les 10 del matí, per a instar-los que els incloguen en els seus programes electorals de cara als pròxims comicis autonòmics i municipals, que se celebraran al maig de 2023. Des de Pobresa Zero farem seguiment dels compromisos que adquirisquen per a exigir el seu compliment. L’acte està obert a la participació de joves i col·lectius socials, que poden inscriure’s en aquest formulari fins al 9 d’octubre per a poder assistir.

Accions en xarxes socials

Proposem, a més, una acció en xarxes socials per a fer visible les reivindicacions i solucions que tenim per a “reinicialitzar” el sistema. És una acció, especialment proposada per joves de tot el món a la qual es pot unir qualsevol persona, per a gravar i compartir en xarxes socials les seues propostes i peticions amb l’etiqueta de la campanya #ResetAlSistema. Ací teniu algunes recomanacions sobre com fer-ho.

Concentracions

A més, com cada any, convoquem a la ciutadania a manifestar-se als carrers per a exigir que la lluita contra les desigualtats i la pobresa siguen la prioritat política número u. Per a això, es convoquen les següents concentracions:

Alacant, divendres 14 d’octubre a les 18 h. en Pl. dels Estels amb Federico Soto.

Concentración Alicante P0 2022

València, dissabte 15 d’octubre a les 18 h en la Plaça de l’Ajuntament

Cartel Concentración Valencia P0 2022

Elx, dissabte 15 d’octubre a les 17 h en Plaza de Baix.

Concentración Elche P0 2022

Activitats a Castelló

A la ciutat de Castelló, la campanya Pobresa Zero realitzarà diverses activitats en diferents punts de la ciutat el mateix dilluns 17 d’octubre, coincidint amb el Dia Internacional per a l’Erradicació de la Pobresa. Al matí hi haurà un teatre fòrum en la Plaça de la Panderola del Grau (a les 11 hores), l’Àgora de la Universitat Jaume I (a les 12 hores) i el CEIP Mestre Carlos Selma (a les 13 hores). A la vesprada, a les 17.30 hores, se celebrarà el joc “Reinicialitza el món” en la Plaça de Santa Clara.

Altres esdeveniments

  • Concentració a Almàssera el divendres 14 d’octubre a les 18 h en la Plaça Major.
  • Jornada “Pobresa i Salut Mental”, dijous 20 d’octubre , en la Sala d’actes de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València. Av. Blasco Ibáñez 28, València.

,

Desplaça cap amunt