Presentació de la guia didàctica: Activistes per la Vida

  • Convoca: EntrePobles
  • Preu: Gratuït
  • Seu Universitària Ciutat d'Alacabt
    Avda. Ramón y Cajal, 4
    Alacant, Província d'Alacant 03001

Intervé

Alex Egea Andrés. Autor Guia. La Perifèrica, Solucions socials i educatives. Professor de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona i pedagog. Col·labora amb centres educatius, entitats i administracions públiques en el disseny, implementació i avaluació de projectes de millora i canvi educatiu.

Presenta: Entrepobles Alacant

El projecte “Activistas por la Vida”, centrat en l’exposició fotogràfica realitzada pel fotoperiodista Gervasio Sánchez, és una eina més dins del treball que Entrepueblos porta anys realitzant en suport a les organitzacions defensores de Drets Humans, ambientals, feministes, indígenes a Amèrica Llatina. L’Exposició Activistes per la Vida va ser a la ciutat d’Alacant del 10 de febrer al 5 de març de 2023, i aquesta presentació es presenta com a activitat de continuïtat.

Aquesta guia didàctica és un projecte interdisciplinari sobre la criminalització de les defensores i defensors a Centreamèrica, especialment en contextos marcats per tot tipus de violències impunes: des de l’extractivisme, dut a terme per grans empreses europees, fins a la violència patriarcal. Té com a objectiu ajudar a integrar en els currículums de secundària l’estudi de la vulneració de DDHH, tant al Nord Global com al Sud Global, posant l’èmfasi en les veus i experiències de les defensores i defensors amb l’objectiu de contribuir en la protecció i l’enfortiment de les seues estructures comunitàries.

A més, s’ha realitzat l’adaptació d’aquesta guia didàctica a l’àmbit de l’educació no formal, que també es presentarà en aquest espai.

Vine a conéixer tots els materials educatius que des d’Entrepobles posem a la teua disposició!

Desplaça cap amunt